Home

dinsdag 29 november 2016

Dinsdag poppendag; Pietjes!

Nog een klein weekje dan is het 5 December, pakjesavond. Wij kijken er al enorm naar uit om dit voor de eerste keer echt te vieren met onze kleine meid van anderhalf. Overal waar ze pietjes ziet, begint ze te wijzen en hardop te lachen, zo mooi om te zien. Dus ja... de haakpiet moest in actie komen ;)




En dit is het resultaat, twee gehaakte pietjes. Het linker pietje is gehaakt met naald 3.5 en Muskat van Drops en is wat groter geworden en heeft genaaide oogjes, zodat die kleine priegel vingertjes ze echt niet los krijgen. 
En het rechter pietje is voor een stoer jongentje van drie! En deze is gehaakt met phildar katoen op naald 2.5


Ons dochtertje speelt er al mee, want haar pietje is al gebracht door de echte pieten! En het kleine pietje gaat ook snel naar z'n nieuwe plek toe. 

Mochten er nog meer haakpieten zijn die deze pietjes willen maken, hier kunnen jullie het patroon kopen! 

Kijken jullie ook al uit naar pakjesavond? 

11 opmerkingen:

  1. Leuke Pietjes! Ja, het is er tijd voor!
    Leuk dat je dochtertje er zo dol op is :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat een leukerds! Ik kan me heel goed voorstellen dat ze in de smaak vallen bij kleine fans :-)
    Zo'n leuke periode om met kleintjes te vieren, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je dochtertje pieten leuk vindt :)
    Het is een mooie tijd met kleine kinderen, wij vieren het ook, maar dan met een Sinterklaas spel, groetjes en alvast veel plezier, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Nienke,
    Wat een leuke pietjes zeg. En leuk dat je dochtertje er mooi mee kan spelen. Heerlijk die tijd. :-).
    Fijne avond en alvast een fijne sinterklaas ;-).

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik zie het gewoon voor me, je dochtertje met het pietje in haar handjes geklemd :-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk zijn ze, kan best geloven dat de kleine meid er gek van is!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd spannend, de sfeer rond Sint & Piet! Je popjes zijn heel leuk geworden!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, zo lief om te lezen... Geweldige Zwarte Pieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vorige week je blogpost gemist, zie ik...
    Maar ik wil toch nog even reageren.
    Ze zijn leuk, je Pietjes... Mooi met een wit kraagje... En leuk dat je dochtertje er zo heerlijk mee kan spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nienke, ik doe het even zo :) fijne jaarwisseling en bedankt. oor je leuke blogberichten en reacties. Ik hoop je in 2017 ook weer in blogland te zien :) Ik wens jou en je familie een gezond, gelukkig en creatief 2017, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt voor je berichtje, ik lees ze graag!